Brave hero

Voormalig teamleider van de Belgische speciale eenheid Lionel D. werd een onverwachte bestseller auteur in België met zijn boek Terroristenjager. Onder de naam Brave inspireert en traint hij mensen die hetzelfde pad als hij willen bewandelen, en motiveert hij teams en bedrijven met zijn bijzondere verhaal tijdens indrukwekkende keynotes.

Website realisatie door Pageking

Oplevering

  • Merkstrategie
  • Merkidentiteit
  • Website
De uitdaging

Met zijn verhaal wil Lionel openheid creëren over zijn eenheid, gerechtigheid krijgen voor zijn team en mensen aansporen om ownership te nemen. Om kracht bij te zetten wil hij een merk om zich heen bouwen waarmee hij de stem van zijn eenheid kan vertegenwoordigen, zonder zelf volledig op de voorgrond te hoeven treden.

Oplossing

Vanuit die gedachte is Brave ontstaan, dat de fundering zal vormen waarop Lionel kan bouwen en zijn diensten makkelijker vermarkt kunnen worden. Het merk zal als paraplu dienen voor alle bestaande diensten (zoals keynotes en personal training) en toekomstige uitbreidingen, waarbij het altijd draait om het verhaal en het team van de speciale eenheid.

Brave logo composities

Het beeldmerk van de hertenkop komt van Diana, de Romeinse godin van de jacht die altijd afgebeeld wordt met een hert aan haar zijde. Zij was het embleem van Lionels eenheid en is daarmee een onmisbaar element in de merkidentiteit van Brave, en wederom een ode aan het team.

Brave logo constructie
Brave impressie
Brave brand book
Brave merktypografie
Brave merkelement
Brave tagline

‘Everything ends, be brave’ is een quote waarmee Lionel altijd afsluit. Vanuit deze quote hebben we een aantal taglines opgesteld die verbonden kunnen worden aan diensten, producten en uitingen.

Merkimplementatie

Brave trainingsschema
Brave abri
Brave pet
Brave t-shirts
Brave banner

Website

Brave website structuur
Brave website 1
Brave website 2

Everything ends, be brave.

Gradient Gradient