Realisatie door en in samenwerking met JB2
Oplevering
De naam Ansø is een gevestigde naam in de industrie, waardoor het doel van de webshop niet zozeer gaat over de zichtbaarheid vergroten of conversies verhogen, maar eerder over het onderdompelen van bezoekers in deze unieke wereld en hen te inspireren. Helaas deed de verouderde webshop geen eer meer aan het merk en was toe aan vernieuwing.
In tegenstelling tot traditionele webshops ligt de nadruk vooral op het merk en de online ervaring, waarbij de Shopify-integratie een kleiner aspect van de gehele webshop vormt.
We hebben ook direct de kans aangegrepen om de digitale branding van Ansø of Denmark naar een premium niveau te tillen, zodat deze perfect aansluit bij de visie en identiteit van het merk. En gezien de Deense oorsprong van het bedrijf, was het Scandinavische, minimalistische ontwerp een logische keuze.
Website structuur waarbij de belangrijkste pagina’s als landingspagina’s zijn ingericht om conversie te stimuleren.
Het lettertype Plus Jakarta Sans is zorgvuldig uitgekozen om af te stemmen op de identiteit en het karakter van het merk, en de ondersteuning van de webshop door de duidelijke leesbaarheid.