(Re)branding

De ultieme opfrisbeurt of de creatie van een heel nieuw merk. Een helder verhaal met een consistente uitstraling zorgt voor een sterke connectie met je doelgroep, en het behoud van een herkenbaar merk.

  • Merkstrategie
  • Positionering
  • Merkidenteit
  • Richtlijnen
(Re)branding

Versterk je merkpositie

Vergroot je marktbereik

Creëer een loyale klantenkring

Voor wie is (re)branding interessant?

(Re)branding is geschikt voor zowel opkomende als gevestigde bedrijven, die merken dat hun merkidentiteit niet meer aansluit bij hun visie, klanten steeds vaker voor hun concurrentie kiezen, en hun positie in de markt kracht verliest.

Het effect van (re)branding.

(Re)branding blaast een merk nieuw leven in doordat de merkidentiteit weer visueel aantrekkelijk en relevant is voor de huidige markt. Dit verhoogt de herkenbaarheid en transformeert trouwe klanten in loyale fans.

Nieuw merk lanceren of rebranden?
Pascale Versteeg

Bel of mail Pascale

Eigenaar Studio Buitengewoon

+31 6 23 81 40 97 hello@studiobuitengewoon.nl Plan een kennismaking
Nieuw merk lanceren of rebranden?

Bel of mail Pascale

Eigenaar Studio Buitengewoon

Pascale Versteeg

Merkidentiteit
Positionering
Visuele identiteit
Richtlijnen
Merkidentiteit
Positionering
Visuele identiteit
Richtlijnen

Een complete (re)branding in 5 stappen.

Elke project is uniek en vraagt een andere aanpak. Dit overzicht schetst hoe we jouw merk vormgeven.

Stap 1

Verkenningsfase

We starten met het verkennen van je bedrijf. Wat beweegt jou, wat is de stip op je horizon, en wat er nodig is om daar te komen? De uitkomst van deze sessie geeft ons waardevolle input voor de volgende stappen.

Stap 2

Conceptfase

We ontwikkelen een aantal creatieve concepten om een ontwerprichting voor je merkidenteit te bepalen.

Stap 3

Uitwerking

We werken het gekozen concept uit tot concrete designs. Logo, huisstijl en een brand book om consistentie te waarborgen en kracht van je nieuwe identeit te garanderen.

Stap 4

Merkimplementatie

We passen je nieuwe merkidentiteit toe op alle uitingen zodat deze impact maakt op de juiste plek, en het juiste moment. Denk bijvoorbeeld aan website, social media en drukwerk.

Stap 5

Merkgroei

We houden je merk nauw in de gaten en blijven steeds innoveren om je merk te onderhouden en te laten groeien voor lange termijn succes.

Gradient Gradient